top of page

חדשות

חדשות אחרונות
ארכיון

ממשלת ישראל מממנת ארגוני טרור

ח"כ עודד פורר (ישראל ביתנו) פנה לשרה מירי רגב במכתב בכדי להתריע בנוגע לחשש שתכני פרסום ממשלתיים ביוטיוב מסייעים במימון ארגוני טרור וארגונים ניאו-נאצים.

על פי פרסומים ומבדיקות שנערכו, עולה כי פרסומות של לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"מ) שבאחריות משרד התרבות והספורט, משודרות באינטרנט על סרטונים של ארגוני טרור וארגונים ניאו נאצים, ללא ידיעת הגוף המפרסם. כשאותם ארגונים, מקבלים אחוזי רווח מאותן פרסומות.

לפי ההערכות כ-10% מתקציב לפ"מ לפרסום בפייסבוק וביוטיוב, העומד על כ-4 מיליון ₪ בשנה, מוזרם פוטנציאלית לפרסומות שבפועל מממנות ארגוני טרור שונים, מאחר ומנגנון הפרסום ביוטיוב משתף ברווחיו את מפרסמי הסרטונים.

לאחרונה חברות ענק וממשלות רבות בעולם הפסיקו את הפרסומים שלהם ביוטיוב בשל עובדה זו כשבאנגליה לדוגמא, זומנו נציגי יוטיוב לדיון דחוף בפרלמנט וחברות רבות במדינה הפסיקו את הפרסום בפלטפורמה עד לבדיקה מעמיקה של הנושא.

ח"כ פורר שחשף מספר פרסומות של משרדי ממשלה המממנות ארגונים אנטי ישראליים אמר כי "יש לוודא שלפ"מ לא תפרסם תכנים ממשלתיים באתרים ובמקומות שאין מידע לאן הולכים תקציבי הפרסום ומבלי שפלטפורמת הפרסום תתחייב שהתקציב לא יועבר לארגוני טרור ודומיהם. העובדה שמדינות רבות בעולם החלו לתת את הדעת על הנושא, מחייבת גם את משרדי הממשלה השונים בכלל, ואת לפ"מ בפרט, לעשות ככל הניתן על מנת למנוע מימון עקיף של ארגוני טרור ושונאי ישראל".


תגיות
אין עדיין תגים.
המשיכו לעקוב
  • Facebook Basic Square
  • YouTube Social  Icon
  • Twitter Basic Square
bottom of page